Autor: admin

  • Presentació del projecte a Olot

    El darrer divendres 16 de desembre vam presentar els detalls i avenços del projecte del tren tram a Campus Garrotxa (antic casino). Una seixantena de persones van assistir i van proposar millores al traçat. Durant l'esdeveniment també vam explicar el punt en què es troba el projecte i quins són els següents passos a seguir per part de la Plataforma.

    n

    n

    n

  • A la fira de Banyoles

    Dins l’Espai Divulgatiu del Pavelló de la Draga, el Grup del Pla de l’Estany de la Plataforma Tren-Tram Olot-Banyoles-Girona, vam ser acollits en la parada de Limnos a la Fira de Sant Martirià, la fira de Banyoles, del 19 al 20 de novembre 2022. Agraïm molt aquesta col·laboració en poder presentar les nostres idees per recavar suport al Projecte.

    n

    n

    Amb una bona i aconseguida iconografia i amb l’elaboració d’un manifest imprès amb els principals punts i objectius, construirem una parada on vàrem poder parlar amb el públic sobre la mobilitat del futur, del canvi climàtic i del Trentram.

    n

    n

    A banda d’informar, també pretenien posar a mans la forma de signar a favor del projecte, en especial del tram Olot-Banyoles-Girona per a donar a conèixer a l’administració el grau d’interès del nostre territori.

    n

    n

    Amb els fulletons donats i els codis QR auxiliars, creiem haver fet una bona contribució en aquest primer envit al Pla de l’Estany i continuar programant noves accions.

    n

    n

    n

  • Entrevista a ‘Viajando contigo’

    Diumenge 13 de novembre es va transmetre l'entrevista que ens va fer l'equip de Viajando Contigo, conegut canal sobre temes ferroviaris a YouTube. Juntament amb els companys del tren-tram de la Costa Brava vam parlar dels detalls del projecte, l'estat en què es troba i com ens vam organitzar des de la ciutadania per impulsar-lo i fer-lo arribar a la Generalitat.

    n

    nn

  • Participem a la taula rodona de CivicHub Garrotxa

    En el marc de les jornades de govern obert, participació vilatana i resiliència territorial vam participar com una iniciativa disruptora a la mobilitat obsoleta que tenim al nostre territori. Juntament amb altres propostes de Som Mobilitat, del Consell Comarcal de la Garrotxa, de Bicis Actives i del bus a demanda impulsat per l'Ajuntament de la Vall d'en Bas, vam compartir experiències i debatre sobre com realitzar conjuntament aquesta transició a un model resilient i sostenible.

    n

    n

  • En què consisteix el projecte i per què el necessitem?

    En Ferran Campillo t'explica en pocs minuts quina idea de tren-tram pensem que les comarques de la Garrotxa, Pla de l'Estany i Gironès necessita.

    n

    nn

  • Els impulsors del tren-tram de la Costa Brava amb ramal a Olot volen que sigui un fet el 2030

    https://www.naciodigital.cat/garrotxa/noticia/27159/impulsors-trentram-costa-brava-ramal-olot-sigui-fet-2030-

    n

    Promouen un manifest conjunt amb ajuntaments per reclamar al Govern que el territori tingui veu i vot en el projecte. Els impulsors del tren-tram de la Costa Brava volen que sigui realitat el 2030 i l'erigeixen com a alternativa per revertir la dependència dels carburants i la crisi climàtica. Asseguren que, de tota l'anella ferroviària que envoltaria les Gavarres, el tram comprès entre la Bisbal i Sant Feliu de Guíxols és el "prioritari", perquè és on hi ha més població.

    n

    n